FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Czy mogę wydrukować "od ręki" kilka stron A4?
Zamówienia przyjmujemy jedynie przez stronę barwa.pl.  Minimalny czas realizacji dla niektórych produktów to minimum 4 godziny w opcji ekspres. Nie prowadzimy usług detalicznych oferowanych w punktach xero.

Czy można złożyć zamówienie bez rejestracji?
Ze względu na sposób funkcjonowania serwisu internetowego i proces realizacji zlecenia nie przewidujemy takiej możliwości. Dane podane podczas rejestracji służą jedynie realizacji zlecenia. 

Jakich danych wymagamy przy rejestracji?
Prosimy Cię o podanie danych umożliwiających kontakt z Tobą:
imię i nazwisko, aby wiedzieć do kogo się zwracać
adres email, aby móc Cię informować o zmianach statusu zamówienia (powiadomienia automatyczne) i wygenerowanych dokumentach sprzedaży; adres email pozwala odzyskać dostęp do konta oraz logowanie do systemu
adres, który będzie używany jako domyślny adres dostawy
dane do faktury, a w szczególności NIP jeśli chcesz otrzymywać faktury VAT
numer telefonu, na który będziemy dzwonić tylko w wyjątkowych przypadkach.

Jaki jest koszt dostawy?
Przesyłka kurierska krajowa to 10 zł netto niezależnie od wagi paczki. Przesyłka pobraniowa (płatna u kuriera) wiąże się z dodatkową opłatą 5 zł netto. W zależności od lokalizacji dostępne są takie usługi jak: gwarant na godzinę 9:30 lub 12:00, dostawa w sobotę płatne dodatkowo według aktualnego cennika firmy przewozowej. Przesyłki gabarytowe oraz międzynarodowe wyceniane są indywidualnie.
Na terenie miasta Białystok możliwa jest wysyłka kurierem miejskim. Cena tej usługi to 10 zł netto. 
Bezpłatnie można odebrać zamówienie w biurze.

Co zawiera cena?
Ceny podane na stronie dotyczą wykonania produktu o ściśle określonych parametrach (podanych w kalkulacji lub w szczegółach produktu) z pliku przygotowanego przez zamawiającego. Cena nie zawiera projektowania, odtwarzania wzoru czy edycji (np. zmiana danych na wizytówce) - te prace wyceniane są indywidualnie na podstawie przekazanych materiałów. Koszt dostawy widoczny jest w koszyku. 

Czy wydruk z mojego pliku będzie "dobrze wyglądał"?
Aby zachować najwyższą jakość oferowanych usług opracowaliśmy wytyczne przygotowania plików do druku. Przygotowanie według tych zaleceń pozwala uniknąć najczęściej występujących mankamentów. Jeśli nie wiesz czy Twój plik jest przygotowany we właściwy sposób, nie martw się. Skrupulatnie sprawdzamy wszystkie pliki. Informację o plikach otrzymasz mailowo.

Moje pliki nie przeszły poprawnie weryfikacji. Co dalej?
W tym momencie możesz wgrać nowe pliki, które poprawisz Ty lub Twój grafik. Zdecydować, że drukujemy mimo ostrzeżeń lub zlecić nam dostosowanie pliku. Koszt poprawy znajdziesz pod uwagami o plikach. O swojej decyzji powiadom nas pisząc maila na barwa@barwa.pl w tytule podając numer zamówienia. Czasem bywa tak, że jakość przesłanych materiałów nie pozwala nam na edycję i dostosowanie pliku do zaleceń. 
Istotną sprawą jest to czy zgadzają się parametry zamówionej pracy z przesłanymi materiałami. Przykładowo: zamawiając wizytówki o wymiarach 90x50mm, a wgrywając pliki wskazujące na format 85x54 mm otrzymasz od nas maila informującego o tej różnicy. W tym wypadku możesz dostosować plik do zamówionego wymiaru lub złożyć nowe zamówienie z poprawnymi parametrami. Dla książek czy broszur istotną różnicą może być na przykład ilość stron zamówionych, a tych które znajdują się w pliku. 

Czy w druku cyfrowym trzeba robić tzw. spady? 
Jak najbardziej należy. Podobnie jak w tradycyjnym druku, nie da się przyciąć papieru idealnie w miejscu gdzie kończy się kolor i zaczyna biała kartka. Kilkumilimetrowy spad pozwala nam obciąć ładnie pracę i zachować jej zakładany format.

Co to jest gramatura papieru?
Gramatura papieru jest parametrem określającym wagę jednego arkusza papieru o powierzchni jednego metra kwadratowego papieru. Najprościej mówiąc im parametr ten przyjmuje większą wartość tym papier jest grubszy. Gramatura nie określa bezpośrednio sztywności papieru, np. Papier kredowy 300g matowy jest bardziej sztywny od błyszczącego o tej samej gramaturze.

Dlaczego wydruk z Worda wygląda inaczej niż na monitorze?

Zmiany w sterowniku drukarki (np. zmiana formatu papieru, zmiana marginesów) powodują w niektórych aplikacjach (szczególnie w Wordzie!) przeformatowanie projektu i często jego "rozsypanie". Dlatego należy ostatecznie przejrzeć projekt dopiero PO ustawieniu wszystkich parametrów drukowania. Aby uniknąć przeformatowania projektu przy druku najlepiej ustawić drukarkę postscriptową jako domyślną, zadać żądany format papieru i dopiero wtedy rozpocząć edycję pracy.

Czy można drukować z popularnych programów biurowych -Word, PowerPoint?
Z powodu problemów z różną interpretacją tych samych plików pakietu Office na różnych komputerach nie przyjmujemy tego rodzaju plików, należy taki dokument zamienić na PDF za pomocą ogólnodostępnych programów do konwersji na PDF.

 

 

 

English (auto-detected) » Polish
 
fb